Voor end-of-life batterijen zorg je voor een minimumniveau terugwinning van materialen. Fase 1: 90% kobalt, 90% koper, 90% lood, 50% lithium en 90% nikkel Fase 2: 95% kobalt, 95% koper, 95% lood, 80% lithium en 95% nikkel Minimum recyclage-efficiëntie uitgedrukt in gemiddeld gewicht. • 75% voor loodbatterijen, 65% voor lithiumbatterijen,
KoBold is niet het enige mijnbedrijf dat big data inzet voor het doen van nieuwe vondsten. Maar de vooraanstaande financiers van de onderneming en de focus op de metalen die nodig zijn voor de groene-energierevolutie vestigen de aandacht op het probleem dat aan het ontstaan is op het gebied van grondstoffen. Door de dreigende tekorten kunnen de ...
nieuwe batterijen staan echter niet stil en zijn omvangrijk. Ook het aantal batterijsystemen voor stationaire opslag, ook wel energieopslagsystemen (EOS''en) genoemd, en elektrische voertuigen zullen in de komende jaren in wereldwijd en ook in Nederland enorm toenemen. Het is van belang voor de brandweer in Nederland om hierop voorbereid te zijn.
In januari stegen de binnenlandse productie en verkoop van nieuwe energievoertuigen aanzienlijk op jaarbasis. Volgens gegevens van de China Association of ... De productie van ternaire batterijen bedroeg 22,7 GWh, goed voor 34,8% van de totale productie, een jaar-op-jaar stijging van 82,8% en een maand-op-maand stijging van -9,1%; de productie ...
De belangrijkste wijzigingen die dit nieuwe KB brengt zijn: De toevoeging van een nieuw hoofdstuk 7.22 in deel 7 (Regels voor speciale installaties en locaties) van Boek 1 van het nieuwe AREI betreffende veiligheidsmaatregelen in verband met de energievoorziening van elektrische wegvoertuigen
Groeiende markt. Elektrische voertuigen met zonnepanelen kunnen 10% van de hele markt uitmaken in 2030. Verschillende auto''s met zonnecellen zijn in ontwikkeling. Verder rijden er al meer dan 30 vrachtwagentrailers door Europa met zonnecellen op het dak van de trailer, waardoor commercieel transport duurzamer wordt bij gebruik van zonne-energie.
Van 5 tot 7 november vond de 7e SCBE 2024 plaats in het Shenzhen Convention and Exhibition Center, hal 1, waar talloze bedrijven voor oplaad- en wisselapparatuur van over de hele wereld werden aangetrokken om de nieuwste wetenschappelijke en technologische prestaties en de allernieuwste technologieën op dit gebied te demonstreren …
3 · Het voertuig. Enkel zero-emissievoertuigen komen in aanmerking: volledig elektrische voertuigen en voertuigen met brandstofcellen. (Plug-in) hybride voertuigen komen niet in aanmerking. De premie is specifiek gericht op voertuigen die bedoeld zijn voor personenvervoer (voertuigcategorie M1), voor het vervoer van goederen met een beperkt gewicht tot 3500 kg …
Wat betekent dit voor uw organisatie? Het oordeel van het HvJ geeft duidelijkheid. De uitkomst in de zaak is met name relevant voor ondernemers die onderdeel uitmaken van de waardeketen voor het opladen van elektrische voertuigen (hierna: EV), zoals Charge Point Operators (ondernemers die laadpalen plaatsen en beheren) en E-mobility …
Voor die specifieke situaties waarin een elektrische wagen met batterij zijn grenzen bereikt (zeer lange afstanden, grote laadbehoefte ...), bestaat er evenwel een oplossing: elektrische wagens met batterij vervangen door elektrische wagens met een brandstofcel op waterstof. Waterstof komt voor in de vorm van samengeperst en soms vloeibaar gas.
Gebaseerd op eigen onderzoeken en ontwikkelingen stelt DNV GL dat 10 technologische trends op het gebied van materialen, wind- en zonne-energie, elektriciteitsopslag, datacommunicatie en vermogenselektronica een ''volmaakte storm'' gaan veroorzaken. Samen zullen deze trends de basis vormen voor een nieuwe energierealiteit en de bestaande elektriciteitssystemen …
De Federale Overheidsdienst Mobiliteit & Vervoer en FEBIAC, de Belgische en Luxemburgse Automobiel- en Tweewielerfederatie, delen het aantal inschrijvingen van nieuwe voertuigen mee voor november 2023, een maand met evenveel werkdagen als november 2022.