Lees het regeerprogramma van het kabinet-Schoof. Over de plannen voor energietransitie, leveringszekerheid en klimaatadaptatie. ... Naast de implementatie van Europees beleid faciliteren we op nationaal niveau de ingroei van emissievrije voertuigen met onder meer de gedeeltelijke gewichtscorrectie in de motorrijtuigenbelasting en is de uitrol ...
Bij de keuze voor een bepaalde vorm van energieopslag spelen de kosten van de installatie, de opslagcapaciteit, het vermogen en de tijdschaal waarop de energie opgeslagen kan worden een rol. Ook de energetische duurzaamheid van de opslag (''round-trip efficiency'', dat wil zeggen de verliezen bij zowel het opslaan van de energie als bij het er weer uithalen, zie …
In 2018 werden wereldwijd voor het eerst meer dan 2 miljoen elektrische auto''s en plug-in-hybrids verkocht. Met 2,1 miljoen verkochte voertuigen is hun marktaandeel zodoende gestegen tot 2,4 procent van alle nieuwe registraties - en de trend is stijgende.
Bijlage 6 bij het koninklijk besluit van 7 juli 1994 tot vaststelling van de basisnormen voor de preventie van brand en ontploffing waaraan de nieuwe gebouwen moeten voldoen, bepaalt dat de industriegebouwen onderverdeeld worden in drie klassen: A, B en C in functie van de maatgevende brandbelasting1. Klasse Maatgevende brandbelasting A q f,cl
geautomatiseerde en volledig zelfrijdende voertuigen in de EU. De nieuwe veiligheidsmaatregelen zullen bijdragen tot een betere bescherming van passagiers, voetgangers en fietsers in de hele EU, ... monitoring van veiligheidsprestaties en vereisten voor de melding van incidenten door fabrikanten van volledig zelfrijdende voertuigen.
Dankzij de Solar Challenge in Marokko zijn de door zonne-energie aangedreven prototype wagens weer volop in het nieuws. Minder bekend is dat geïntegreerde zonnepanelen in voertuigen (vehicle-integrated photovoltaics – VIPV) ook al beschikbaar zijn als optie op verscheidene gezinswagens.
Elektrische voertuigen stallen en laden De opkomst van de elektrische auto stelt u als garagebeheerder of gebouw eigenaar voor nieuwe uitdagingen. Het laden van elektrische voertuigen levert in uw garage(s) mogelijk brandgevaarlijke situaties op. Ontdek met welke maatregelen u de brandveiligheid van uw parkeergarage verbetert.
Wordt waterstof de nieuwe energie van de toekomst? Op deze pagina gaan we dieper in op de productie, de toepassing en de voor- en nadelen van waterstof. ... duurzame energie op te wekken, gebouwen te verwarmen en het kan als brandstof gebruikt worden voor voertuigen. Op dit moment wordt het ook al veel gebruikt als grondstof voor het maken van ...
Bij de opslag van batterijen kan door verschillende oorzaken brand- of explosiegevaar ontstaan. ... De PGS 37-1 is opgebouwd conform de nieuwe opzet van de PGS-richtlijnen, zoals die geldt vanaf 2015. ... (zoals thuisbatterijen en gebruik in plezier-, vaar- of voertuigen). Voor een EOS met een energieopslagcapaciteit groter dan 20 kWh wordt ...
De opslag van grote hoeveelheden waterstof in ondergrondse mijnen,zoutkoepels, aquifers of uitgegraven rotsgrotten kan functioneren als energieopslag die noodzakelijk is voor de waterstofeconomie. De elektriciteit die nodig is voor gecomprimeerde waterstofopslag op 200 bar bedraagt 2,1% van de energie-inhoud.
Snellere verlening van vergunningen voor hernieuwbare-energiecentrales. In de context van de Russische agressie in Oekraïne en om de EU-afhankelijkheid van Russische fossiele brandstoffen aan te pakken, heeft het Parlement in december2022 gestemd over aanvullende maatregelen om het aandeel van hernieuwbare energiebronnen in het blok ruim …
3 · Het voertuig. Enkel zero-emissievoertuigen komen in aanmerking: volledig elektrische voertuigen en voertuigen met brandstofcellen. (Plug-in) hybride voertuigen komen niet in aanmerking. De premie is specifiek gericht op voertuigen die bedoeld zijn voor personenvervoer (voertuigcategorie M1), voor het vervoer van goederen met een beperkt gewicht tot 3500 kg …
Situaties. Het algemeen overgangsrecht van de Invoeringswet Omgevingswet en het Invoeringsbesluit Omgevingswet pakt verschillend uit in de volgende situaties in de opslag- en transportsector:. Containerterminal; Opslaan van steenkool of ertsen; Opslaan van gevaarlijke stoffen; Tanken van eigen voertuigen met LNG of waterstof; Tanken van eigen voertuigen met …
De kosten van thermische opslag zijn onmogelijk enigszins nauwkeurig in te schatten. Een raming van de kosten van het benodigde staal voor een opslag van 1 GWh komt uit op ongeveer €30 miljoen euro. Vergeleken met de kosten van een 1 GWh batterijopslag (€0,5 à €1,5 miljard) lijkt dit niet onoverkomelijk.
Auto-industrie, opslag van hernieuwbare energie, oplossingen voor back-upstroom: Envision Groep (Envision AESC) 2007: China: Opslag van hernieuwbare energie, nieuwe energievoertuigen, oplossingen voor energie-efficiëntie: Opslag van hernieuwbare energie, elektrische voertuigen, duurzame energieoplossingen: Tianjin Lishen Batterij Joint-Stock ...