De vergelijking van branden van conventionele voertuigen en elektrische voertuigen maakt duidelijk dat er andersoortige risico''s gepaard gaan met elektrische voertuigen. Juist in de context van parkeergarages worden die risico''s van elektrische voertuigen extra belangrijk. De repressieve mogelijkheden voor brandbestrijding in parkeergarages ...
Waarom elektrische voertuigen speciale banden nodig hebben. Elektrische voertuigen verschillen fundamenteel van conventionele auto''s. Door het extra gewicht van de batterijen, het hogere koppel en de wens van veel bestuurders voor een stille rijervaring, ontstaan er unieke uitdagingen die niet door standaardbanden kunnen worden opgelost.
Wat betekent dit voor uw organisatie? Het oordeel van het HvJ geeft duidelijkheid. De uitkomst in de zaak is met name relevant voor ondernemers die onderdeel uitmaken van de waardeketen voor het opladen van elektrische voertuigen (hierna: EV), zoals Charge Point Operators (ondernemers die laadpalen plaatsen en beheren) en E-mobility …
Elektrische voertuigen stallen en laden De opkomst van de elektrische auto stelt u als garagebeheerder of gebouw eigenaar voor nieuwe uitdagingen. Het laden van elektrische voertuigen levert in uw garage(s) mogelijk brandgevaarlijke situaties op. Ontdek met welke maatregelen u de brandveiligheid van uw parkeergarage verbetert.
De nieuwe, tweede versie van de Regel van Goed Vakmanschap van Fireforum rond elektrische voertuigen in parkings is nu dé referentie voor de risicoanalyse en de evaluatie van de behoeftes voor de preventie van brand en ontploffing, waaraan de gesloten parkings moeten voldoen om elektrische voertuigen te parkeren.. Vragen en onduidelijkheid. Elektrische …
Volgens rapporten van de Europese Commissie en Greenpeace kan de overstap naar elektrische voertuigen niet alleen de milieu-impact van elektrische voertuigen verbeteren, maar ook de algehele levenskwaliteit van stedelijke gebieden verhogen. Dit maakt de overstap naar EV''s niet alleen een duurzame keuze voor het milieu, maar ook voor de volksgezondheid.
3 · Het voertuig. Enkel zero-emissievoertuigen komen in aanmerking: volledig elektrische voertuigen en voertuigen met brandstofcellen. (Plug-in) hybride voertuigen komen niet in aanmerking. De premie is specifiek gericht op voertuigen die bedoeld zijn voor personenvervoer (voertuigcategorie M1), voor het vervoer van goederen met een beperkt gewicht tot 3500 kg …
De toekomst van batterijtechnologie ziet er veelbelovend uit, met veel potentieel voor innovaties die de manier waarop we energie opslaan en gebruiken kunnen revolutioneren. We kunnen verwachten dat de ontwikkelingen zich zullen richten op het verhogen van de capaciteit, het verminderen van de kosten en het minimaliseren van de milieu-impact.
Van de impact op het milieu tot de kostenbesparingen, de voordelen van elektrische voertuigen zijn moeilijk te negeren. Maar zoals bij elke keuze zijn er zowel voor- als nadelen aan elektrische auto''s. Laten we die onderzoeken. ... Het goedkoopste land voor het laden van een elektrisch voertuig is Nederland met slechts € 0,05/kWh. Zelfs in ...
3 Nationale Agenda Laadinfrastructuur Op de website van het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV) zijn richtlijnen te vinden voor brandweeroptreden bij elektrische auto''s. Ook in de publicatie Brandweeroptreden bij incidenten met moderne voertuigen is hierover informatie te vinden. Brandgevaar van elektrische auto''s
Het resultaat werd onlangs voorgesteld als een Regel van Goed Vakmanschap (RGV) op het vlak van brandveiligheid, meer bepaald elektrische voertuigen in parkings." Risico''s analyseren Elk project is uniek en vereist dan ook een eigen aanpak met betrekking tot …
Rapport titel: Kansen voor het Nederlandse bedrijfsleven op het gebied van batterijtechnologie voor Elektrische Voertuigen Klant: In opdracht van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland Contactpersoon: Suzan Reitsma Datum: 3 april 2015 Project nr.: 74106973 Unit: R&S/NET Rapport nr.: 15-0886 Taak en doelstelling: Auteurs
De parkeerregels voor elektrische voertuigen werden verduidelijkt sinds 1/10/2022 in de wegcode: een voertuig geparkeerd op een plaats voorzien om op te laden moet verplicht aan de laadpaal gekoppeld zijn en het parkeren is beperkt tot de duurtijd van het opladen. Ook wordt een voertuig dat oplaadt, beschouwd als een geparkeerd voertuig en moet de bestuurder aan de normale …
Een robuuste en toegankelijke laadinfrastructuur is essentieel voor de groei van elektrische voertuigen. In de toekomst van elektrische voertuigen zal het aantal laadstations, inclusief snellaadnetwerken, aanzienlijk toenemen. Deze uitbreiding heeft tot doel het opladen van elektrische auto''s net zo gemakkelijk te maken als het tanken van ...
4. Beperkt rijbereik. Momenteel zelfs voor autotransportbedrijven ecologisch duurzame autoverhuizers, is het niet mogelijk om te concurreren met traditionele benzinevoertuigen.Vanaf 2024 is de typische afstand die volledig elektrische voertuigen kunnen afleggen 110 tot 300 mijl per oplaadbeurt.. Vergelijk dit met het gemiddelde van 400 mijl per …
aantrekkelijk zijn. De aanschafprijzen van elektrische auto''s dalen en het laden van uw elektrische auto op een eigen parkeerplaats is vaak voordeliger dan op straat. U heeft in dat geval een laadpunt nodig. Als u in een VvE woont kan het plaatsen van een laadpunt in de . gezamenlijke parkeervoorziening vragen oproepen bij u als e-rijder
De herziene richtlijn hernieuwbare energie bevat ook specifieke bepalingen die het gebruik van elektrische voertuigen vergemakkelijken en vraagrespons en energieopslag als bron van flexibiliteit aanmoedigen, ook voor thermische energieopslag. ... Een recente analyse van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) suggereert zelfs dat op basis van ...
Summary (NL): Ze zijn steeds vaker te zien in het straatbeeld: elektrische bakfietsen, elektrische steps, Segways, BSO-bussen (de vernieuwde BSO Stint) en andere zogeheten ''lichte elektrische voertuigen'', ook wel LEV''s genoemd. In Nederland mogen alleen LEV''s op de openbare weg rijden die door de minister van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) zijn aangewezen als …
Voor het veilig opladen van elektrische voertuigen heeft het International Electrotechnical Committee (IEC) een aantal normen vastgesteld, waaronder normen voor beveiligingstoestellen (kortsluiting, elektrische schok en overspanning. Deze whitepaper is bedoeld om de veiligheidsmaatregelen voor het laden van