Elektrische auto''s opladen: voor velen een nieuwe ervaring. Elektrische mobiliteit groeit erg snel: Nederland heeft inmiddels ruim 35.000 elektrische voertuigen op de weg. De overheid verwacht zelfs dat er in 2030 zo''n 1,9 miljoen elektrische voertuigen (EV''s) in Nederland rondrijden.Nederland loopt hiermee voorop in de elektrificatie van het wagenpark, zeker als je …
Elektrische voertuigen laden op via het elektriciteitsnet. Het is veilig en efficiënt om hiervoor gebruik te maken van een speciaal laadpunt, dat is aangesloten op een aparte groep. Het laden van de auto gebeurt meestal op een laag vermogen (regulier laden), maar er zijn ook steeds meer laadpunten met een hoog vermogen (snelladen). Regulier ladenDe […]
Als de frequentie van het gebruik van elektrische voertuigen laag is, overweeg dan om deel te nemen aan een programma voor het delen van elektrische voertuigen. Hierdoor kunnen de kosten voor de aanschaf en het onderhoud van elektrische voertuigen met andere gebruikers worden gedeeld, waardoor de individuele lasten worden verminderd.
Energiedichtheid,De verschillende energieopslagsystemen hebben zeer uiteenlopende energiedichtheden, wat van invloed is op de toepassingen voor elk systeem.Reactietijden kunnen variëren van seconden tot uren; afhankelijk van de vraag selecteert u de beste energieopslagtechnologie.Levensduur: Betrouwbaarheid en zuinigheid van een …
De WLTP of wereldwijd geharmoniseerde testprocedures voor lichte voertuigen, is een wereldwijd geharmoniseerde test voor lichte voertuigen.Hoewel het beweert "wereldwijd" te zijn, is het voornamelijk in Europa aangenomen. Deze typegoedkeuringsprocedure beoordeelt het brandstofverbruik van een voertuig, de uitstoot van verontreinigende stoffen en de actieradius …
De toekomst van elektrische voertuigen . De toekomst van elektrische voertuigen (EV''s) belooft een transformatie in de auto-industrie en een aanzienlijke impact op transport en duurzaamheid. De volgende belangrijke ontwikkelingen en trends zijn van invloed op de toekomst van elektrische voertuigen: 1. Geavanceerde batterijtechnologie
De eerste factor is de motor van de fiets, deze zorgt voor de elektronische ondersteuning. Het gewicht hiervan ligt meestal rond de 3 kg. De accu van een elektrische fiets is de tweede reden waarom deze fietsen zwaarder zijn dan fietsen zonder een elektrisch steuntje in de rug. Een gemiddelde accu weegt tussen de 2,8 en 3,2 kilogram.
Daar waar de top vijf van elektrische auto''s met het grootste rijbereik wordt gedomineerd door grote auto''s, bestaat de top vijf van goedkoopste elektrische auto''s juist uit kleine exemplaren. De nummer een is de Dacia Spring. Dit Roemeense budgetmerk van moederbedrijf Renault zit met hun EV qua prijs een flink stuk onder de concurrentie.
Figuur 11 Fasen in de levenscyclusanalyse van elektrische voertuigen (overgenomen, met aanpassingen, van (Verbeek et al., 2015)) _____ 36 Figuur 12 Uitstoot tijdens de productie van voertuigen, ervan uitgaande dat voertuig en batterij respectievelijk in
In dit artikel benoemen we de goedkoopste elektrische auto van 2024, en 9 andere goedkope EV''s. Klik hier voor de volledige lijst met alle prijzen! ... In deze lijst slaan we voertuigen als de Microlino, Ligier en de drieling van Stellantis over, omdat dat geen volwaardige auto''s maar brommobielen zijn.
10. Volvo EX30 (€40.590) Gereed om de markt voor elektrische voertuigen in 2024 te revolutioneren, komt de Volvo EX30 naar voren als een opvallende optie, met een indrukwekkende combinatie van actieradius, betaalbaarheid en design.. Geprijsd tegen een prijs van €40.590, juist boven de €40.000 grens, biedt de EX30 uitzonderlijke waarde.Het gaat niet …
Bij het meten van de ontsteking was er wel gewoon sturing te zien van de ontsteking. Ook viel het op dat er brandstof te ruiken was. Dat betekend dat er geïnjecteerd wordt en dat er dus bruikbare toerental informatie aanwezig is. Het losnemen van de ontsteking zou er dan voor moeten zorgen dat de motor niet meer draait. Zo gezegd zo gedaan.
De btw-behandeling van het laden van elektrische voertuigen. Ten aanzien van het laden van elektrische voertuigen wordt een andere lijn gevolgd. In 2021 heeft het btw-comité haar visie over dit onderwerp bekend gemaakt. Het btw-comité is van mening dat een CPO (elektriciteit levert aan de EMSP en de EMSP eenzelfde levering verricht aan de ...
Het onderzoek is opgesplitst in twee onderdelen, waarbij met behulp van een keuze-experiment is onderzocht wat mensen drijft om een (Battery) EV te kopen en met behulp van het CODEC-model, voor verschillende (flankerende) beleidsmaatregelen, de effecten m.b.t. de adoptie van elektrische voertuigen zijn doorgerekend.
batterij van de auto. Via een magnetisch veld tussen de twee spoelen wordt . energie overgedragen: van de spoel in de grond naar de spoel in de auto. 17 . Verschillende bedrijven experimenten inmiddels met het draadloos opladen van elektrische auto''s. Het is . vanwege het innovatieve karakter niet te voorspellen of en wanneer draadloos laden ...
De norm NEN 9140 is afgeleid van NEN 3140 ''Bedrijfsvoering van elektrische installaties''. Hierbij is speciaal aandacht geschonken aan de vertaling van de elektrotechnische vakpraktijk naar de automobielbranche. NEN 9140 stelt specifieke eisen aan het veilig werken aan elektrische voertuigen door het wegnemen van elektrische gevaren.
Wat beïnvloedt de groei van de EV-markt. Er zijn veel variabelen die de marktgroei van EV beïnvloeden. De prijsgelijkheid tussen EV''s en voertuigen met een verbrandingsmotor is er daar één van. In Europa wordt in de meeste segmenten prijspariteit verwacht tegen het midden van de …
De dataset bevat alle bestaande publieke en semi-publieke simultaan te gebruiken laadpunten (connectoren) voor elektrische voertuigen. Publiek toegankelijke laadpunten zijn laadpunten voor normaal of hoog vermogen die elke dag van de week en vierentwintig uur per dag toegankelijk zijn voor alle gebruikers van elektrische voertuigen.
Een belangrijke vraag is of het energienet de overgang naar elektrische auto''s aan kan. Fluvius laat weten dat de capaciteit van het Vlaamse net is sterk genoeg om tegen 2030 +- 1 miljoen elektrische auto''s op te laden (bron: HLN).Maar wat belangrijk is om in het achterhoofd te houden, is dat het niet gaat om de hoeveelheid energie die nodig is maar om …