Volg ons:
Bel ons: 8613816583346
Onderzoek: elektrische bussen kunnen nóg beter zijn voor klimaat

Camiel Beckers onderzocht in zijn proefschrift aan de TU Eindhoven modellen om energieverbruik van elektrische bussen beter in kaart te brengen. Het doel: beter …

Mercedes-Benz bussen: Actueel: Startschot in Hannover: …

De innovatieve oplossing voor energieopslag is ontwikkeld en geïmplementeerd door Mercedes-Benz Energy GmbH. Met het opslagsysteem in het gelijkrichterstation van Üstra, dat nu in …

Markt voor elektrische bussen Europa 2022: Yutong leidt, …

Bussen met een alternatieve aandrijving maken 62 procent uit van de EU-stadsbusmarkt. Naast de 4.152 batterij-elektrische bussen waren er in 2022 2.018 hybride bussen, 3.274 bussen op CNG plus 99 waterstofbussen, wat voor een totaal van 9.543 bussen met een alternatieve aandrijving zorgt.

elektrische bussen

Veiligheidsaspecten bij elektrische bussen Elektrische bussen worden aangedreven door battery packs (accubatterijen). Voor toepassing bij zware voertuigen worden op dit moment het vaakst Li-ion batterijen gekozen. Deze batterijen moeten aan (internationale) standaarden voldoen. Het meest typische en meest cruciale risico van battery packs is de

Qbuzz in Nederland bestelt 112 elektrische ...

Dat gebeurt een week nadat De Lijn koos voor de Chinese busbouwer BYD. "Qbuzz stelt bijzonder hoge eisen voor de kwaliteit en de uitrusting, om tegemoet te komen aan de verwachtingen van de reiziger", zegt Van Hool-woordvoerder Dirk Snauwaert in Trends. Vorig jaar bestelde Qbuzz al 54 e-bussen. Goed nieuws voor Van Hool.

Laadstations niet klaar en electrische bussen te laat geleverd ...

Wél zijn op 10 december reeds acht nieuwe elektrische bussen van het type MidCity geleverd. ... zero-emissie-bussen (R-net) rijden. Voor alle overige diensten zal EBS tijdelijk terugvallen op dieselbussen, ... bestuur rekening houdt bij het opleggen van boetes indien EBS bij start van de concessie op 10 december 2023 niet aan alle eisen ...

Elektrische bussen bij de MIVB: naar een 100% groene vloot

Een tweede golf elektrische voertuigen moet tussen 2027 en 2030 de Citaro D3- en A330 D2-bussen vervangen door 79 elektrische gelede bussen en 282 elektrische standaardbussen. De hybride bussen en de elektrische bussen die momenteel in dienst zijn, worden tussen 2033 en 2035 allemaal vervangen door nieuwe elektrische bussen, d.w.z. in …

Nederlandse primeur: 39 volledig composieten, …

Ebusco levert in 2022 de allereerste elektrische bussen van volledig composiet in Nederland. Transdev Nederland heeft 39 Ebusco 3.0 bussen besteld voor het stads- en streekverkeer in de Gooi en Vechtstreek. …

Kassa gaat rinkelen voor elektrische bussen van Ebusco

Tientallen elektrische bussen voor openbaar vervoer staan klaar in Hilversum, München, Barcelona en Oslo. ... Onderdelentekorten en gebrek aan geschikt personeel zorgden voor achterstanden in de productie en aflevering van de bussen. Maar nu staan tientallen bussen voor openbaar vervoer in Hilversum, Jutland, München, Barcelona en Oslo te ...

Elektrische bussen voor privévervoer

Zo rijden er twee elektrische bussen voor Cobelpro tussen de Zuiderpoort en het station Gent-Sint-Pieters. De medewerkers van het bedrijventerrein genieten zo van gratis elektrisch busvervoer. ... Al deze projecten tonen aan dat Keolis klaar is voor de toekomst en bewijzen de expertise van Keolis op het vlak van elektrische en nieuwe mobiliteit ...

Beter voorspellen hoeveel energie een elektrische bus verbruikt

Bussen strakker inplannen. Beckers ontwikkelde in zijn promotieonderzoek een model waarmee beter te voorspellen is hoeveel elektriciteit een bus verbruikt tijdens een ritje …

Een soepele overgang maken naar elektrische mobiliteit

De energie voor de elektrische bussen. Het waarborgen van voldoende energiecapaciteit is essentieel bij het implementeren van elektrische bussen. Gedurende 12 jaar bedraagt het totale energieverbruik voor 100 elektrische bussen (van 12 meter) 97.200 MWh. Dat staat gelijk aan 400 particuliere woningen in dezelfde periode.

VDL Bus & Coach wint opnieuw order van 50 elektrische bussen voor …

KVG Kieler Verkehrsgesellschaft mbH en VDL Bus & Coach tekenden op 13 september het officiële contract voor de nieuwe elektrische bussen in aanwezigheid van de burgemeester van Kiel. Vanaf juli volgend jaar tot 2025 worden er 50 nieuwe elektrische bussen geleverd aan Kiel. Over KVG Kieler Verkehrsgesellschaft mbH

15% van de Nederlandse bussen is nu elektrisch, maar er zijn …

OV-autoriteiten, meestal de gemeente, doen een aanbesteding en selecteren daaruit het vervoersbedrijf. Zij stellen eisen aan de hoeveelheid, maar ook aan het materieel. ''Schoon'' is trouwens niet de goedkoopste optie; een elektrische bus kost al gauw 400.000 euro, twee keer zoveel als een dieselbus. Lees hier veel meer over elektrische bussen

Een samenvatting van het bereik van elektrische bussen, focus …

Het stroomverbruik van bussen met volledig elektrische verwarming over 100 km, ligt tussen de 179 en 235 kWh. Met andere woorden, het verbruik ligt naar verluidt tussen …

Van elektrisch rijden tot speler in de energieopslagmarkt

Het blijkt het ideale materiaal voor een elektrische bus. Hoe lichter een bus, hoe meer kilometers er gereden kunnen worden met dezelfde batterijen. Per bus werd vier ton …

Stevige kritiek op busplannen provincie, gemeenten eisen meer …

Alleen nog rijden op elektrische bussen in 2030: het was eerder de belofte van de provincie. Vanaf 2025 zouden de busvervoerders alleen nieuwe bussen op elektriciteit mogen kopen, volgens een ...

Vrachtwagenrijbewijs vanaf 1 juli 2024 nodig voor zware elektrische ...

Vanaf 1 juli 2024 is een B-rijbewijs niet langer toereikend voor chauffeurs van elektrische bedrijfsbussen met een gewicht tussen 3.500 en 4.250 kilogram. Vanaf die datum is een vrachtwagenrijbewijs vereist voor het besturen van dergelijke voertuigen. Dit heeft grote gevolgen voor bedrijven die inzetten op duurzaamheid en hun wagenpark elektrificeren.

Veiligheidsaspecten van het laadproces van elektrische bussen …

IFV (2016) concludeerde dat elektrische bussen op basis van kwalitatief literatuur onderzoek niet onveiliger lijken dan dieselbussen. Kwantitatief is een verhoging/verlaging van risico''s (nog) niet te onderbouwen omdat voor elektrische bussen grote datasets over gebruik en incidenten ontbreken1. Wel zijn de risico''s andersoortig ten ...

Elektrische stadsbussen in de EU: Handel en technologische ...

Fabrikanten van apparatuur moeten hun productie overschakelen op EV''s. Lagere prijzen voor batterijen en een hogere energiedichtheid zijn goed nieuws voor consumenten omdat dat zorgt …

Elektromobiliteit met systeem. – Mercedes-Benz bussen

Van de planning en de bouw van de infrastructuur, via softwareoplossingen tot digitale services: Het eMobility-ecosysteem van Daimler Buses zet met de eCitaro normen voor lokaal …

Arcadis helpt Amsterdam met laadinfrastructuur voor elektrische bussen

Ingenieurs- en adviesbureau Arcadis heeft de gemeente Amsterdam geholpen bij het klimaatneutraal maken van zijn openbaar vervoer. In 2018 sprak het GVB – het gemeentelijk ov-bedrijf van Amsterdam – de ambitie uit om het openbaar vervoer in onze hoofdstad vóór het einde van 2025 te laten voldoen aan de zero-emissiecriteria.

Elektrische bestelbus: de voor

Elektrische auto''s en busjes hebben veel minder bewegende onderdelen die kunnen slijten of kapot gaan.Je betaalt over het algemeen wel meer verzekeringspremie voor je elektrische bus. Vanwege de hogere aanschafprijs, maar ook omdat reparatiekosten vaak hoger uitvallen: de onderdelen zijn duurder en niet elke monteur is opgeleid om te sleutelen aan een elektrische …