Hieronder bespreken we enkele van de meest populaire functies in de auto-industrie. Ontwerpers en ontwikkelaars. De ontwerpers en ontwikkelaars zijn de geesten achter de schepping van nieuwe voertuigen. Zij werken samen om te zorgen dat voertuigen er niet alleen fantastisch uitzien, maar ook precies doen wat de klanten nodig hebben.
Chinese automerken rammelen harder dan ooit aan de poort: Aiways, BYD, Hongqi, MG en Nio zijn slechts enkele voorbeelden. Lynk & Co wist in 2022 in Nederland zelfs 5874 exemplaren van zijn énige model, de Lynk & Co 01, op de weg te zetten.Dat is meer dan alle modellen van Mazda (5736 stuks) samen! Tijd voor 13 weetjes over de Chinese auto …
Vanaf 2035 misschien geen benzine- of dieselwagens meer, maar wat dan wel in Europa? De auto-industrie, hoe gaat die er uitzien in de toekomst? Dat is een vraag die velen zich momenteel stellen. ... terwijl er mogelijk ook nog batterijen met heel andere zaken op komst zijn volgens de webstek. Maar er zijn nog andere zaken voor op de langere ...
Veel autofabrikanten zijn het belang gaan inzien van de integratie van VR in de auto-industrie, het verhogen van de efficiëntie van de werknemers en het creëren van nieuwe ervaringen voor de consumenten. ... Met behulp van verzamelde data kunnen fabrikanten beter begrijpen wat voor soort ontwerp of marketingcommunicatie passen bij mensen in ...
Dit zijn de termen die de auto industrie naar verwachting gaan bezig houden tot 2030. 2. Auto industrie klaar voor volgende stap in elektrisch rijden. De trend van de elektrische auto is niet één van gister. Sinds een aantal jaar is de elektrische auto verkrijgbaar op de markt. ... Er staan inmiddels behoorlijk wat laadpalen in het land, maar ...
RAI Vereniging en BOVAG voorspelden eind 2019 een verkoopaantal van maar liefst 425.000 nieuwe auto''s voor 2020.Een stijging van het aantal EV''s werd opgenomen in de prognose, waarbij meer dan 10% van de nieuw-verkochte auto''s een elektrische auto zou zijn aldus Oponeo.. Het mag geen verrassing heten dat het jaar 2020 een jaar geweest is waarin …
In de auto-industrie wordt de solid-state accu gezien als een revolutie op het gebied van elektromobiliteit. Dat is niet verwonderlijk, want de nieuwe technologie belooft veel voordelen. Het grootste voordeel is de hogere energiedichtheid in vergelijking met …
De auto-industrie is de bedrijfstak die auto''s (of motorvoertuigen in het algemeen) ontwerpt, ontwikkelt, produceert, bemerkt en verkoopt. ... De Verenigde Staten zijn de grootste importeurs van auto''s, bij een eigen productie van zo''n 12 miljoen eenheden staat een vraag die bijna 50% hoger ligt. De drie grote Amerikaanse autofabrikanten hadden ...
Het gaat hier in eerste instantie om het autonoom produceren van auto''s (lees: zonder menselijke tussenkomst). Het tweede deel gaat (uiteraard) om de zelfrijdende auto. De kans dat de auto-industrie dit voor elkaar krijgt vóór 2030 is overigens klein. Bij autonomie binnen de auto-industrie wordt de zelfstandigheid uitgedrukt in cijfers.
De automobielsector blijft een belangrijke rol spelen in de economie en de werkgelegenheid in België en Luxemburg. In totaal hebben we het hier over 160.000 directe en indirecte banen. Beide landen zijn ook koploper in technologie en innovatie en ze hebben de laatste jaren actief bijgedragen aan de ontwikkeling van de sector.
Voor ons betekent dit een goed moment om eens terug te blikken. Hoe is het gegaan binnen de auto-industrie in 2020? Wat zijn de gevolgen van de coronacrisis en -maatregelen geweest en wat zijn de gevolgen geweest voor specifiek Nederland en België? Zitten daar grote verschillen tussen? We verklappen het antwoord alvast: de verschillen zijn enorm.
De auto-industrie is sinds haar oprichting onophoudelijk geëvolueerd. Daardoor hebben we nu toegang tot een erg uitgebreid gamma voertuigen. Er is tegenwoordig een auto aangepast aan ieders wensen en behoeften. Maar de sector staat nu voor nog grotere uitdagingen, zoals de ecologische transitie. Zo zien we sinds enkele jaren onder meer …
Duitsland is het zwaarst getroffen, met 60% van het totale banenverlies, wat neerkomt op bijna 52.000 banen die sinds 2020 verloren zijn gegaan. De gezondheid van de toeleveringsketen van de auto-industrie is cruciaal voor de auto-industrie en het industriële concurrentievermogen van Europa.
Net als huishoudens hebben bedrijven door de eeuwen heen allerlei afvalstoffen geloosd en het water vervuild. De industrie gebruikt veel water van een heel scala aan kwaliteiten, van ultrapuur tot licht verontreinigd, brak of zelfs zout. Tegenwoordig wordt een groot gedeelte van het gebruikte water gezuiverd en hergebruikt. Maar dit is niet altijd het geval. Soms is bij de …
Henry Ford introduceerde bijvoorbeeld in 1913 het lopendebandsysteem in de auto-industrie. Deze innovatie verkortte de productietijd van het Ford Model T van meer dan 12 uur tot slechts 93 minuten per eenheid. Slank produceren wordt echter sterk toegeschreven aan het Toyota Productiesysteem (TPS). Het TPS werd geïntroduceerd en ontwikkeld door ...
Door de schaarste aan microchips zijn er minder nieuwe auto''s gereed voor verkoop. Hierdoor ontstaat er een run op de auto''s die wel al gereed zijn. Vooral in de VS zie je daarom dat de autoverkopers van deze schaarste profiteren: de vraagprijzen stijgen flink.
Kijken we verder naar de ontwikkelingen in de auto industrie, dan zien we ook dat de elektrische auto''s op zonne-energie in opkomst zijn. De Lightyear One, ontwikkeld in Nederland, is een goed voorbeeld van dit type auto.Nu nog vooral een prototype en onbetaalbaar voor de gewone automobilist, maar wie weet wordt het in de toekomst een auto die we veel …
Om de groeiende bedreigingen voor de auto-industrie aan te pakken, lanceerde de VN in de zomer van 2020 twee belangrijke nieuwe reglementen: UNECE R 155 en UNECE R 156. - UNECE R 155 definieert vereisten voor de bescherming van voertuigen tegen cyberaanvallen en benadrukt de sleutelrol van een zorgvuldig geïmplementeerd Cyber …