Zoek opnieuw Verdrag betreffende beperking van gevallen van meervoudige nationaliteit en betreffende [...] verplichtingen in geval van meervoudige nationaliteit, Straatsburg, 06-05-1963 Geraadpleegd op 24-11-2024. Geldend van 20-08-1996 t/m heden
De sectie meervoudige differentiatie heeft tot taak de kwaliteit van de differentiatieonderdeel-overstijgende opleidingsaspecten te borgen en verdere ontwikkeling van de meervoudige differentiatie aan te jagen en te coördineren. Samenstelling sectie Meervoudige DifferentiatieC.T.P. (Paul) Krediet, voorzitterP.M.L. (Pascal) FranssenL. (Lianne) de …
Berben en Van Teeseling (2014) houden de volgende definitie aan: Differentiëren is het bewust en doelgericht aanbrengen van verschillen in instructie, leertijd of leerstof binnen een groep of klas. Dit is interessant, want in deze definitie komt direct het onderwerp van dit artikel duidelijk naar voren: de twee verschillende typen differentiatie!
De theorie van meervoudige intelligenties stelt de differentiatie van menselijke intelligentie voor in specifieke intelligenties, in plaats van intelligentie te definiëren als een enkele, algemene vaardigheid. ... waarin alle mensen alle intelligenties …
Erkennen van talenten kan altijd, maar blijf leerlingen stimuleren om al hun capaciteiten te ontwikkelen." Pedro de Bruyckere schreef twee boeken over onderwijsmythes, waarin hij ook de meervoudige intelligentietheorie van Gardner bespreekt: Jongens zijn slimmer dan meisjes en Juffen zijn toffer dan meesters. Meer weten?
Wat is bekend over differentiatie? Differentiatie is één van de sleutels tot het creëren van gelijke kansen. De Amerikaanse onderwijskundige Carol Ann Tomlinson ziet als essentiële kenmerken van differentiatie "Differentiatie is een onderwijsbenadering waarbij leerkrachten proactief de inhoud van het onderwijs aanpassen en/of de leermaterialen, de …
De theorie van meervoudige intelligentie (MI) is geïntroduceerd door Howard Gardner. Gardner gaat ervan uit dat ieder mens een persoonlijk profiel van sterk en minder sterk ontwikkelde intelligenties heeft. Hij onderscheidt acht vormen van intelligentie: Verbaal-linguïstisch (woordknap) Logisch-Mathematisch (rekenknap) Visueel-ruimtelijk ...
Dit artikel onderzoekt wat mogelijk is vanuit het idee van meervoudige waardecreatie, dat zowel voor publieke als private partijen kansrijk is. Verheul, W.J. & Heurkens, E. (2021). Meervoudige waardecreatie van publieke en private projecten in stedelijke ontwikkeling. Grondzaken en Gebiedsontwikkeling, 16(2), 12-17.
Kinderen en volwassenen met ernstige meervoudige beperkingen stellen ons voor bijzondere uitdagingen. Het tegemoetkomen aan hun complexe zorgvragen en ondersteuningsnoden is vaak een zoektocht, met vallen en opstaan. Dit boek wil ouders, familie en (toekomstige) professionele hulpverleners houvast bieden in die zoektocht. In het eerste deel staan verschillende …
Deze leerroutes hebben hetzelfde leerdoel, maar variëren van elkaar in aanpak en niveau. Op die manier sluit het lesmateriaal beter aan op de niveauverschillen in de klas. Bij een gedifferentieerde aanpak deelt een docent zijn klas doorgaans in groepen in. Na een klassikale les, waarbij de theorie en/of instructie voor iedereen hetzelfde is ...
Gedegen kennis van de leerlijnen en van een divers handelingsrepertoire; Vaardigheden ten aanzien van het volgen van leerlingenvorderingen, coaching, klassenmanagement, ICT, onderwijsontwerp en het creëren van een veilige leeromgeving; Houdingsaspecten: openstaan voor verschillen, open mind, zelfreflectie/kritisch blijven kijken naar
gunstig te zijn voor wiskundeprestaties. Zij vergelijken de inzet van meervoudige intelligentie MI) met directe instructie (DI), met de aanname dat dat onderscheiden, niet te verenigen aanpakken zijn. Ook Kaplan, Duran en Baş (2015) komen in Turkije op basis van een meta-analyse van kwantitatief master- en
Adaptief onderwijs biedt een onderbouwd alternatief voor MI en kan bijdragen aan de ontwikkeling van leerlingen zonder de theoretische en empirische problemen van Geraadpleegde bronnen De Bruykere, P., Kirschner, P., & Hulshof, C.D. (2015).
In de laatste twee jaar van de opleiding Interne geneeskunde kan de aios zich richten op verdere verdieping. Tijdens deze verdiepingsfase kan de aios kiezen voor een enkelvoudige differentiatie van 24 maanden of een meervoudige differentiatie, bestaande uit 2 of 3 differentiatie-onderdelen van elk ten minste 8 maanden. Tijdens de verdiepingsfase zal 20% van de werktijd […]
Het leesonderwijs krijgt op dit moment landelijk veel aandacht; het zou te weinig uitdagend en uitnodigend zijn. Begrijpend lezen zou een te geïsoleerde plaats hebben in het onderwijs, de didactiek zou tekort schieten en er zou beter gemonitord kunnen worden met meer ruimte voor formatieve feedback. Daarnaast zou de aandacht voor de ontwikkeling van …
10a. Maag-darm-leverziekten met endoscopie - meervoudige differentiatie 139 10b. EPA''s MDL met Endoscopie (MD) 141 EPA Endoscopisch onderzoek voor diagnostiek en screening van colon en terminale ileum (MD) 141 KPB-formulier EPA Endoscopisch onderzoek voor diagnostiek, screening van colon en terminale ileum (MD) 143
van Meervoudige Waardecreatie en het bijdragen aan duurzaamheid, circulariteit en de Sustainable Development Goals (SDGs) van de Verenigde Naties. Daarbij is de inzet om drie praktijkgerichte opbrengsten te leveren, namelijk: 1. Een raamwerk om meervoudige waarden op een eenduidige wijze in kaart te brengen
3.2.6. Theorie van Gardner, meervoudige intelligentie 17 3.2.7. Leerstijltheorie van Kolb 18 3.2.8. Het nut van kennis van leerstijlen, leervoorkeuren, 20 leertypen en intelligentie 3.3. Leerbehoeften van een vmbo-tl-leerling 21 3.4. Wat betekenen verschillende leerstijlen voor de didactiek in …
Convergente en divergente differentiatie Volgens Berben (2014) bestaan er twee verschillende vormen van differentiatie: divergente en convergente differentiatie. Bij divergente differentiatie wordt het onderwijs afgestemd op de individuele leerling. De leerling volgt hierbij een eigen leerroute met bijpassende leerdoelen op maat.
Sociaal-relationele waarde- De merken en reputatie van een organisatie, inclusief de relaties met de gemeenschap waarin de organisatie actief is, haar klanten en partners en anderen in de (waarde)keten, zoals overheidsinstanties; Intellectuele waarde- De kennis, het intellectuele eigendom, de systemen en processen waarover een organisatie beschikt die de organisatie …