3.Bij die helderheid hoort ook: helderheid over status en proces van de pilot, helderheid over het proces van ''uitrol'' / implementatie van actieve openbaarmaking. 4.Monitoring, sturing op wat is afgesproken is nodig om voortgang te boeken. 5 wustwording en internalisatiezijn onontbeerlijk om actieve openbaarmaking ingevoerd te krijgen. .
Bij het oordeel wordt informatie over de bestuurlijke sanctie (naam overtreder, datum van overtreding, beschrijving van overtreding en uitspraak van sanctiebesluit) getoond, die is opgelegd op een of meer van de inspectieonderwerpen, waarop het actuele oordeel over het thema is gebaseerd. Bij het sanctiebesluit wordt de actuele status aangegeven van het …
2 MEI 2007. - Wet op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in emittenten waarvan aandelen zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt en houdende diverse bepalingen (1) ALBERT II, Koning der Belgen, Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. De Kamers hebben aangenomen en Wij bekrachtigen …
Het gaat om de wet van 8 januari 2024 (BS 26 januari 2024). Het doel van deze wet is de omzetting van Richtlijn 2021/2101 wat betreft de openbaarmaking van informatie over de winstbelasting door bepaalde ondernemingen en bijkantoren.
• de locatie van agrarische bedrijven, bijvoorbeeld in het kader van de PAS melding; • informatie over asbestsanering (o.a. werkwijzen, gebruikte materialen) is milieu-informatie; • informatie over de totstandkoming van een scale maatregel in het kader van de wet belastingen op milieugrondslag is milieu-informatie; • informatie over de ...
Met het Nationaal Plan Energiesysteem (NPE) brengt het kabinet nu al in kaart hoe het energiesysteem van de toekomst eruit moet zien en wat er voor nodig is om daar te komen. Dat doen we niet project voor project of energiebron voor energiebron, maar we kijken wat in 2050 nodig is, en redeneren dan terug naar vandaag.
In het vorige artikel van onze serie over energieopslag hebben we een overzicht gegeven van de rol van de opslag en de verschillende technologische oplossingen in deze opkomende markt. We kijken nu naar de ontwikkeling van de markt in Nederland, hoe beleid en regelgeving de ontwikkeling ondersteunen en waar verdere verbeteringen kunnen worden ...
Voor het bestuur De grootste tegenstand van openbaarmaking van publieke informatie is vaak te vinden bij de overheid. Toch zijn het juist de overheid en semi-publieke instellingen die veel kunnen winnen bij openbaarmaking. Op meerdere vlakken zelfs. Controle door burgers, bedrijven enzovoorts helpt om corruptie en machtsmisbruik te voorkomen of ...
34 111 Wijziging van de Gezondheidswet en de Wet op de jeugdzorg teneinde een mogelijkheid op te nemen tot openbaarmaking van informatie over de naleving en uitvoering van regelgeving, besluiten tot het opleggen van sancties daarbij inbegrepen ... twee aan het domein van de IGZ (farmaceutische sector) en één was afkomstig van VNO-NCW. Vanuit ...
van voorwetenschap en voor het uitstellen van de openbaarmaking van voorwetenschap overeenkom-stig Verordening (EU) Nr. 596/2014 van het Europees Parlement en de Raad, gepubliceerd in PbEU 2016, L 173/47-51. Zie art. 17 lid 10 van de verordening voor de aan de Europese Commissie gedelegeerde bevoegd-heid dienaangaande.
In onderstaande figuur zijn energieopslagtechnieken opgenomen en zijn de kosten per kW vermogen (op de verticale as), de karakteristieke tijdsduur van de opslag (op de horizontale as), de opslagcapaciteit (de grootte van de bol) en een indicatie van de efficiëntie van de opslag (hoe groener hoe hoger de efficiëntie) afgebeeld.
Vandaag wordt de Routekaart Energieopslag met de Tweede Kamer gedeeld met daarin de belangrijkste stappen om energieopslag in Nederland te vergroten. De opslag van energie wordt steeds belangrijker naarmate we meer duurzame energie gebruiken in Nederland.
In het algemeen wordt in het voorontwerp van wet de term "duurzaamheidsrapportering" in de titel en bepalingen van de CSRD‐richtlijn door het woord "duurzaamheidsinformatie" omgezet naar Belgisch recht. 11. Het toepassingsgebied van de CSRD‐richtlijn is als volgt: grote ondernemingen, al dan niet
Iedereen kan via een Woo-verzoek informatie bij de NVWA opvragen. Daarnaast maken we ook uit eigen beweging inspectieresultaten openbaar. Dit noemen we actieve openbaarmaking. Gaat het om informatie over u of uw bedrijf? Dan vragen we u vooraf om een reactie op het openbaar maken van uw gegevens. Uw reactie noemen we een zienswijze. Uw zienswijze nemen we …
1. Een bestuursorgaan kan in plaats van door openbaarmaking overeenkomstig artikel 3.3, tweede lid, onderdeel k, de informatie over beschikkingen inzake subsidies aan anderen dan natuurlijke personen openbaar maken in een voor personen elektronisch raadpleegbaar overzicht, waarbij, voor zover de informatie in de beschikking is opgenomen en de artikelen 5.1, eerste, …
Daarbij geldt de kanttekening dat Woo-zaken vaak zeer casuïstisch van aard zijn. Het is daarom afhankelijk van de omstandigheden van het geval of bij bepaalde informatie een beroep kan worden gedaan op de wettelijke uitzonderingsgronden. Bedrijfs- en fabricagegegevens die vertrouwelijk aan de overheid zijn medegedeeld (artikel 5.1, lid 1, sub c)
In het najaar van 2021 is de beleidslijn geëvalueerd zodat de uitkomst daarvan in 2022 kan worden meegenomen in een nieuw voorstel voor de verdere implementatie van de overige categorieën. Tevens heeft SZW een Visie op Open Overheid vastgesteld voor het actief openbaar maken van informatie. Passieve openbaarmaking (Wob/Woo-verzoeken)