Het voorstel (EK 31.755, A) is op 2 juni 2009 aangenomen door de Tweede Kamer.SP, PvdA, D66, VVD, ChristenUnie, SGP, CDA, PVV en het lid Verdonk stemden voor. De Eerste Kamer heeft het voorstel op 15 december 2009 na stemming bij zitten en opstaan aangenomen. SGP, ChristenUnie, VVD, CDA, D66, OSF en SP stemden voor.
Milieueffectrapportage (mer) brengt de milieugevolgen van een project in beeld voordat de overheid een besluit over dat project neemt. Lees verder over milieueffectrapportage. Wat doet de Commissie mer? De Commissie mer adviseert, als onafhankelijke organisatie, over de inhoud van milieueffectrapporten. Alle adviezen van ons zijn openbaar.
Voor de inhoud van de jaarrekening gelden betrekkelijk weinig regels. Wel moet uit de fiscale jaarrekening duidelijk worden hoe het staat met het vermogen, het resultaat, de solvabiliteit en liquiditeit van je onderneming. Je jaarrekening moet grofweg gebaseerd zijn op de waarde van de bezittingen, de schulden en het bedrijfsresultaat.
Het opstellen van een verslag bij de verplichte monitoring vervalt. De resultaten van de monitoring worden wel bekendgemaakt. De coördinatieregeling voor de milieueffectrapportage (hoofdstuk 14 van de Wet milieubeheer) komt te vervallen. Milieueffectrapportage wordt opgenomen in de besluitvormingsprocedure. Dat maakt de regeling overbodig.
de recente rechtspraak inzake de toepassing van de milieueffectrapportage voor plannen en programma''s. De aandacht zal verder gaan naar de doorwerking van milderende maatregelen uit een MER in de verdere besluitvorming en de juridische grenzen die in acht moeten worden genomen bij het uitvoeren van een alterna-tievenafweging.
Uitleg over de basiskwaliteitseisen voor een milieueffectrapport, de kwaliteit in het proces en de inzet van de Commissie voor de milieueffectrapportage. Ga naar de inhoud. Direct naar. ... Maar ze zijn nodig voor het kunnen nemen van een goed besluit. Als u geen onderzoek doet om kosten te besparen, maar later blijkt dat onderzoek toch nodig ...
Als u uw bedrijf gaat veranderen, uitbreiden of een nieuw bedrijf gaat starten kunt u met milieueffectrapportage (mer) te maken krijgen. Bij een aanvraag voor een milieubelastende activiteit (MBA) onder de Omgevingswet moet u misschien een milieueffectrapport maken of een mer-beoordeling laten uitvoeren. Op deze pagina vindt u informatie over wanneer …
De wettelijke inhoudelijke eisen voor een omgevingsvisie zijn neergelegd in artikel 3.2 van de Omgevingswet. De omgevingsvisie bevat in ieder geval: ... Ook de regels voor milieueffectrapportage, kostenverhaal en financiële zekerheidsstelling zijn in dit besluit opgenomen. ... Uitgangspunt is juist dat zo veel mogelijk van deze activiteiten ...
zijn enkele belangrijke principes vooropgesteld die een uitgangspunt zijn voor de modernisering van milieueffectrapportage in Vlaanderen . We zetten in op de kwaliteit van milieueffectrapportage. We bundelen de kennis en ervaring over milieueffectrapportage en richten een Vlaams expertisecentrum op. We milieueffectrapportage
De reacties toonden brede steun voor zowel de aanscherping van de eisen als de uitbreiding naar andere typen gebouwen. Ook het voorstel om voor kleine woningen een aparte, minder strenge eis in te voeren werd breed gesteund. Meerdere partijen benadrukken dat er wel voldoende voorbereidingstijd moet zijn voor de bouwsector. Biobased Bouwen.
Het Richtlijnenboek beoogt bruikbaar te zijn voor : de initiatiefnemer van een m.e.r.-plichtige activiteit, de MER-makers, de administratie, de vergunningsverlenende en controlerende overheid ... én van milieueffectrapportage voor de verschillende doelgroepen betrokken bij m.e.r. worden behandeld. Tot slot wordt deel 1 afgesloten met :
Waarom kan ik de status van mijn aanvraag compensatiepremie niet meer controleren? Ik krijg de melding "Er zijn geen aanvragen geregistreerd". Dit is een tijdelijke storing, je hoeft je geen zorgen te maken. Zolang je nog geen mail hebt ontvangen van ons, dan is de status van je aanvraag ongewijzigd gebleven.
Omgevingsvisie. Met de Omgevingswet is de structuurvisie (art. 2.1, eerste lid, Wet ruimtelijke ordening) vervangen door de omgevingsvisie. De omgevingsvisie en structuurvisie lijken op elkaar, maar er zijn toch een aantal belangrijke verschillen: (i) in de omgevingsvisie worden meerdere sectorale visies samengebracht tot één integrale visie (art. 3.1 Ow), (ii) …
Hoewel er geen vaste regels zijn voor de hoogte van dividenduitkeringen, kunnen deze soms worden vastgelegd in de statuten van een bedrijf. ... Er is geen vastgesteld maximumbedrag voor de dividenduitkering, zolang de financiële eisen van de BV worden nageleefd. Het bestuur van de BV moet instemmen met het voorstel om dividend uit te keren.
Wat zijn de essentiële eisen voor verpakkingen? Bij het ontwerpen en maken van een verpakking gelden een aantal uitgangspunten en eisen, de zogenoemde essentiële eisen. Bijvoorbeeld dat een verpakking zo min mogelijk volume en een zo laag mogelijk gewicht heeft, waarbij recycling goed mogelijk is. ... Daarmee krijgt de inspectie een beeld van ...
Gedaan met laden. U bevindt zich op: Overzicht van de installatie-eisen (voor bouwaanvragen van 01-01-2023 t.e.m. 31-12-2024) Installatie-eisen . ... Het feit dat het visuele comfort niet opgenomen is als eis, ontslaat de ontwerper niet van zijn verantwoordelijkheid om te voldoen aan de gangbare normen. Het niveau van de vermogenseis is zodanig ...
Voor bestaande en nieuwe gebouwen waarvoor het voldoen aan de EPB-eisen technisch, functioneel of economisch niet haalbaar is, is het mogelijk om een individuele vrijstelling of afwijking aan te vragen van één of meerdere van de EPB-eisen. Met een vrijstelling wordt het project vrijgesteld van een…