In conclusie is het integreren van beweging en fysieke activiteit in het onderwijs een cruciale stap in de richting van het bevorderen van de gezondheid, het welzijn en de ontwikkeling van kinderen en jongeren. Het is van belang om bewustzijn te creëren over deze kwestie en om het onderwijs in bewegen te ondersteunen en te bevorderen. Dit kan ...
onderwijs van start gegaan. Het Steunpunt Passend Onderwijs van de PO-Raad en VO-raad coördineert het ondersteuningsprogramma, daarbij financieel gesteund door het ministerie van OCW. Het NCOJ voert vanuit en met het Steunpunt Passend Onderwijs 6 de ondersteuningsactiviteiten inmiddels uit voor een veertigtal initiatieven.
Een van de grootste uitdagingen is de integratie van energieopslag in bestaande energienetwerken en het afstemmen van oude regels op nieuwe technologieën. Daarnaast moet regelgeving zich blijven ontwikkelen om nieuwe technologische ontwikkelingen en veranderende marktdynamieken bij te houden.
We kunnen verwachten dat de ontwikkelingen zich zullen richten op het verhogen van de capaciteit, het verminderen van de kosten en het minimaliseren van de milieu-impact. ... Ontdek hoe de integratie van elektrische wagens in thuisenergiesystemen bijdraagt aan een duurzamere en energie-efficiënte toekomst. Vincent mrt 13, 2024 ...
Technologische ontwikkeling en toepassing in het onderwijs, 3. Integratie en implementatie van technologie in het onderwijs, 4. Organisatie van het onderwijs, 5. Publieke regie bij ontwikkeling van digitaal leermateriaal. Samen met onderwijsprofessionals en onderzoekers én ondersteund door wetenschappelijke en praktijkrelevante kennis en ...
G. Ledoux, I. van der Veen, M. Vergeer, G. Driessen & J. Doesborgh Sociale integratie in het primair onderwijs Sociale integratie in het primair onderwijs Resultaten van een onderzoek naar de invloed van het leerlingenpubliek van scholen op prestaties en welbevinden van kinderen G. Ledoux, I. van der Veen, M. Vergeer, G. Driessen & J. Doesborgh1 Vragen over integratie en …
De integratie van een gepersonaliseerd leerplatform in het voortgezet onderwijs Pagina 2 van 48 Samenvatting Het bieden van onderwijs dat aansluit bij het niveau en de talenten van leerlingen is dé uitdaging voor scholen. De VO-raad (2014) stelt dat nieuwe informatie- en communicatietechnologieën (ICT), zoals
Bedrijven zoals Xueersi, NetEase Youdao en Yuanli Technologies lopen voorop in de integratie van AI in het onderwijs. De meeslepende demonstraties van AI-modellen en educatieve producten duiden op de snelle evolutie van slimme leertechnologie, die steeds vaker wordt gebruikt in diverse educatieve omgevingen.
De interactie tussen mens en machine verandert het onderwijs. De roep om een nieuwe ... En dat betreft alle lagen van het onderwijs. Kijk bijvoorbeeld naar ontwikkelingen rond onderwijsmiddelen, gepersonaliseerd leren, lesvoorbereiding, beoordelingssystemen, klassenmanagement, AI in personeelswerving en automatisering op organisatieniveau (zie ...
Vaak is taalonderwijs ook een integraal onderdeel van dit onderwijs. Het onderzoek naar integraal bèta-onderwijs laat verdeelde opbrengsten zien. Deels komt dat, zoals we al eerder zagen, doordat ''integratie'' op zeer verschillende manieren kan worden opgevat. ... Ze onderscheidde vijf vormen van integratie en keek naar de wisselende effecten ...
Jaarlijks schetst de Staat van het Onderwijs de stand van zaken in het onderwijs in Nederland. Dat er – zowel binnen als buiten het onderwijs – steeds vaker wordt gesproken over leren voor duurzame ontwikkeling, is voor Leren voor Morgen aanleiding om de eerste Staat van het Duurzaam Onderwijs uit te brengen.
Met betrekking tot de betrokkenheid van leerlingen in klaslokalen waar tabletgebruik geïntegreerd is, geven de resultaten aan dat niet alleen het gebruik van technologie, maar ook de kwaliteit van het onderwijs (dat wil zeggen verbondenheid en cognitieve activering) en achtergrondfactoren van leraar en leerling de betrokkenheid van leerlingen kunnen …
Bijgevolg kan dit het schooltraject van de anderstalige nieuwkomers op een negatieve manier beïnvloeden. Één van de doelstelling waar naar het OKAN-onderwijs streeft is ''integratie van de anderstalige nieuwkomers''. Maar juist door de inrichting van de aparte onthaalklassen kan de verwezenlijking van deze doelstelling bemoeilijkt worden.
De context in relatie tot kansengelijkheid. Het inzetten op welbevinden biedt ook veel mogelijkheden voor het vergroten van kansengelijkheid. Factoren die invloed hebben op het welbevinden (en de gezondheid) van leerlingen zijn bijvoorbeeld armoede, chronische stress, traumatische gebeurtenissen, discriminatie, financiële zorgen, en laaggeletterdheid (de Haan …
Dit beeld wordt met name in het voortgezet onderwijs herkend: 40% van de schoolleiders en 39% van de docenten in het voortgezet onderwijs geeft aan dit beeld helemaal of een beetje te herkennen bij leerlingen op de eigen school. Ruim een kwart van de basisscholen (28%) herkent dit beeld een beetje of helemaal.
Taal- en rekenlessen integreren in het bètaonderwijs kan bijdragen aan zowel domeinkennis als taal- en rekenvaardigheden. Dit vraagt stevige inhoudelijke expertise van de leraar. Over de effecten van (thematische) vakintegratie op probleemoplossingsvaardigheden, informatievaardigheden en samenwerking is niet veel bekend. Wel weten we dat leerlingen …
Decreet betreffende de rechtspositieregeling van de student, de participatie in het hoger onderwijs, de integratie van bepaalde afdelingen van het hoger onderwijs voor sociale promotie in de hogescholen en de begeleiding van de herstructurering van het hoger onderwijs in Vlaanderen. DEEL I. - Algemene bepaling Artikel I.1